Παιδαγωγικό πρόγραμμα

Παιδαγωγικό πρόγραμμα

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Το παιδαγωγικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων βασισμένο σε σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας όπως:

Διαθεματική προσέγγιση

Έχει καθοριστεί σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για το νηπιαγωγείο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η διδακτέα ύλη των μαθημάτων προγραμματίζεται σύμφωνα με τις εγκυκλίους του Υ.Π.Α.Ι.Π.Θ. και τις οδηγίες των Σχολικών Συμβούλων. Προεκτείνεται και συμπληρώνεται με εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Μουσεία, θέατρα, πολυχώρους και δράσεις του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Δράσεις – Προγράμματα

Eκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενα πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών υπό την επίβλεψη του Υπεύθυνου Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων που ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

kids-family
kids-hold1

Ωρολόγιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Ωρολόγιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Ώρες
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ιδιωτικού Συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου ΕΑΔΠΠΑ
08:00-08:45
Υποδοχή μαθητών/τριών – Ελεύθερο παιχνίδι/ενασχόληση στα κέντρα μάθησης (γωνιές)
08:45-09:30
Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ
09:30-10:00
Πρόγευμα
10:00-10:45
Διάλειμμα
10:45-11:30
Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ
11:30-12:10
Ελεύθερο παιχνίδι/ενασχόληση στα κέντρα μάθησης (γωνιές)- ανατροφοδότηση
12:10-12:45
Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ – Αναστοχασμός – Ανατροφοδότηση – Προγραμματισμός της επόμενης μέρας
12:45-13:00
Προετοιμασία για αποχώρηση
13:00
1η ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
13:00-13:30
Προετοιμασία γεύματος /Μεσημεριανό Γεύμα
13:30
2η ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
13:40-14:20
Χαλάρωση / ύπνος
14:30
3η ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
14:30-15:00
Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ
15:00-16:00
4η ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ( ο γονέας παραλαμβάνει το παιδί του από τις 15:00 έως τις 16:00 ότι ώρα επιθυμεί)
15.00-15.30
Απογευματινό γεύμα
15.30-16.00
Ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι, Τακτοποίηση τάξης – Προετοιμασία για αποχώρηση
16.00 – 17.00
Ένταξη στο πρόγραμμα φύλαξης του Β΄ Παιδικού Σταθμού – Αναχώρηση

Γλώσσα

Προφορική Επικοινωνία (Ομιλία-Ακρόαση)

(Προ)Γραφή - (Προ)Ανάγνωση

Γραφή και Γραπτή Έκφραση

Λογοτεχνία

Έρχονται σε επαφή με κλασικά λογοτεχνικά κείμενα και ποιήματα κατάλληλα για την ηλικία τους.

Δανειστική βιβλιοθήκη

Η Δανειστική βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου συμβάλει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας των παιδιών. Είναι ο χώρος που δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τη γνώση, να γνωρίσουν το βιβλίο και να έχουν πολλές αναγνωστικές εμπειρίες.

Μαθηματικά

(Προ)Μαθηματικές Έννοιες

(Προ)Αρίθμηση

Περιβάλλον

Ανθρωπογενές Περιβάλλον και Αλληλεπίδραση

Φυσικό Περιβάλλον και Αλληλεπίδραση

Φυσικές επιστήμες

Τέχνες & Δημιουργικότητα

Εικαστικά

Δραματική Τέχνη

Φυσική αγωγή

Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας

Έρχονται σε επαφή με τον υπολογιστή προκειμένου να κατανοήσουν τη σωστή χρήση του και τη χρησιμότητα του πάντοτε μέσα σε ένα πλαίσιο κανόνων και αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Αγγλικά

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου έρχονται σε πρώτη επαφή με τα αγγλικά μέσω του παιχνιδιού με πλούσιο και κατάλληλο για την ηλικία τους οπτικοακουστικό υλικό και τεχνολογικά μέσα.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων καλλιεργούνται δεξιότητες με τέτοιο τρόπο ώστε τα παιδιά να αναστοχάζονται πάνω στις γνώσεις και στάσεις τους, να καλλιεργούν το σεβασμό και την προαγωγή των θεμελιωδών αξιών και ελευθεριών, να βιώνουν συναισθήματα και να απολαμβάνουν την έκφραση και τη δημιουργία μέσα από τις δραστηριότητες που αναπτύσσουν.

Πως κατανεμήθηκαν τα Υποθέματα στο Νηπιαγωγείο ΕΚΠΑ-ΕΑΔΠΠΑ:

Διδασκαλία Ελληνικής Μυθολογίας

Η διδασκαλία πραγματοποιείται με αφηγηματικό τρόπο με την βοήθεια του προτζέκτορα του σχολείου και με την ενεργή συμμετοχή των νηπίων μέσω της προφορικής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, της εικαστικής έκφρασης και της δραματοποίησης.

Η ελληνική κλασική μυθολογία, με πρωταγωνιστές θεούς και ήρωες, αξιοποιείται παιδαγωγικά και λογοτεχνικά μέσα από τις διασκευές που οργανώνονται για τα παιδιά, οι οποίες ικανοποιούν τη λογοτεχνική ανάγκη για συγκίνηση, αγωνία και περιπέτεια και την παιδαγωγική αναγκαιότητα για μόρφωση, καθώς συνδυάζει διδακτικές και ηθικές αλήθειες.

Ετήσιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

«Πλανήτης Γη – Θαλάσσιο Οικοσύστημα – Μεσόγειος» (σχολική χρονιά 2022-2023).

«Πλανήτης Γη – Δασικό Οικοσύστημα» (σχολική χρονιά 2021-2022).